۱-بازرسی و تمیز کردن
همانند سایر قطعات مهم یک ماشین، بیرینگها نیز باید در فواصل معین تمیز شده، مورد تست و بازرسی قرار گیرند. این بازرسی میتواند شامل گوش دادن به صدای چرخش بیرینگ، سنجش دمای کارکرد و آزمایش روانکار باشد.
بعد از تمیز کردن بیرینگ توسط یک حلال مناسب نظیر الکل سفید و پارافین، باید بلافاصله به آنها روغن یا گریس زد تا دچار خوردگی نشوند، این مسئله به خصوص برای آن دسته از بیرینگهایی که برای مدتهای طولانی در ماشین بلا استفاده میمانند، اهمیت زیادی دارد.
۲- انبارکردن
بیرینگ نخست باید با مواد ضد زنگ پوشانده شده و سپس در پوششهای غیرقابل نفوذ بستهبندی شود. این روش امکان انبارکردن بیرینگها را برای چند سال در صورتی که رطوبت محیط از ۶۰% بیشتر نباشد، فراهم میکند.
در بیرینگهایی که دارای کاسهنمد پلاستیکی یا فلزی هستند، زمان لازمهی شروع حرکت در انبارکردنهای طولانی افزایش مییابد. گریس ممکن است طی این مدت، خاصیت خود را از دست بدهد.
یک بیرینگ جهت کارکرد مطلوب باید بطور مناسب روانکاری شود تا از تماس مستقیم اجزاء بیرینگ و در نتیجه سایش آنها و نیز زنگزدگی آن ممانعت به عمل آید. در انتخاب روانکار عوامل زیادی نظیر سرعت کارکرد و دما دخیل هستند و در این رابطه چندین نوع روانکار مختلف اعم از گریس و روغن تولید میشود.
روانکارها در اثر عواملی نظیر فرسودگی و ترکیب با مواد زائد، خواص روانکاری خود را از دست میدهند. لذا اضافه کردن گریس و تصفیهی روغن در فواصل زمانی معین از مواردی است که باید رعایت شوند.
۳- گریسکاری
در شرایط کارکرد نرمال (سرعت، فشار، دما) گریس کاربرد زیاد دارد. مزایای آن نسبت به روغن عبارت است از چسبندگی بهتر به برینگ و عدم چکه کردن به خصوص در مواقعی که شافت حالت عمودی داشته باشد و نیز عملکردی مشابه کاسهنمد در مقابل ورود بعضی مواد زائد و رطوبت به داخل بیرینگ. اما باید توجه داشت که گریس زیاد نیز موجب بالارفتن سریع دما به خصوص در سرعتهای زیاد میشود، بنابراین فقط در مواقعی باید بیرینگ را کاملا با گریس پر کرد که ۳۰ تا ۵۰ درصد فضای داخل محفظه با گریس پر شده و فضای آزاد کافی جهت انتقال گرما از بیرینگ به محیط اطراف از طریق گریس امکانپذیر باشد.
فقط در سرعتهای خیلی کم و خطر خوردگی زیاد، توصیه میشود که کل محفظه با گریس پر شود. مقادیر نرخ سرعتی که در جداول مشخصات بیرینگها قید میشوند در مواقعی که از گریس استفاده میشود کمتر از مورد روانکاری با روغن است و این به دلیل افزایش ناگهانی حرارت در شروع چرخش بیرینگ است.